vrijdag 1 juli 2011

2 weken in Khartoum

Hé allen,

Nog steeds geen nieuws uit Nederland dat ik weer oom ben geworden, inmiddels is mn schoonzus al bijna een week overtijd. Dus waarschijnlijk houdt hij of zij ook niet zo van de hitte en wacht tot het afgekoeld is. Nadeel is wel dat het nu erg in de buurt komt van de verjaardag van zijn of haar oma. (5 juli). Over een week gaan ze de baby halen als het nog niet is geboren, dus even afwachten.

Vorige keer vergeten te melden dat ook Else (Wouter z’n vrouw is gearriveerd, voor degene die niet meer weten wie dat is, dat is een andere jonge collega die zich meer bezig houdt met het onderzoek naar de impact van onze projecten). Dus deel nu het guesthouse met hun, ben hierdoor ook maar verhuisd van de ene naar de andere kant van het appartement, omdat zij dan wat meer ruimte hebben. Daarnaast wouden Wouter en Else liever zelf koken, en ik ben de moeilijkste niet dus eet gezellig mee (en af en toe kook ik ook), dus meer groente en minder vlees. En tussen de middag geen warme prak meer maar gewoon een boterham met jam of kaas. Kaas is hier vreselijk duur dus Nelleke had weer 2 kilo uit Nederland meegenomen, dus ik kan weer even vooruit.

Tweede ding wat ik was vergeten te melden is dat mn externe harde schijf met films is gecrasht. Kan met datarecovery programma's de films wel terug halen, maar het nadeel is dat het allemaal freeware is, en daar zit een beperking op van een paar gigabite, dus heb maar een paar films terug kunnen halen. Dus maar even met de helpdesk gemaild. Heb het hele verhaal uitgelegd met de notitie dat ik in Soedan zat, eerst een standaard reactie terug, nee sorry we doen niet aan datarecovery met de verwijzing naar een bedrijf in datarecovery. Ik op de site gekeken, kon je de harde schijf opsturen, dus ik weer naar de helpdesk gemaild dat dat niet gaat. Mailt de helpdesk terug, ja misschien kunnen we de harde schijf wel ophalen. Echt een hele slimme opmerking. Gelukkig kwam die er zelf toch achter dat het niet mogelijk was in Soedan. Dus na een paar keer heen en weer gemaild te hebben, zegt hij ja meneer u had ook een back-up moeten maken van u data. Nou vroeg ik me helemaal af, of hij gewoon zijn handboek aan het overtypen was, want hij gaf met nu het advies dat als ik externe harde schijf koop om mijn films op te zetten, dat ik dezelfde films weer op mn laptop zet als back up. Dus heb maar even terug gemaild, dat als alle data ook op mn laptop past, ik geen externe harde schijf meer nodig heb. Dus zit te wachten op de volgende domme reactie.

Dan weer wat leuker nieuws, Bart kreeg vorige week een mailtje van het Frans cultureel centrum dat er een voorstelling was van locals. Dus ik was ook benieuwd, dus maar even een kijkje genomen. Toen we er aankwamen stond er al een flinke rij naar het dakterras, toen het dakterras open ging een hoop gedrang, maar we waren nog net op tijd boven om de laatste 2 zitplaatsen te bemachtigen. En  dat was maar goed ook want achteraf duurde de voorstelling zo'n 3 uur. Was erg goed, van een band met allemaal verschillende drummers tot rappers, maar ook een band met fagot (of een hobo dat weten we nog steeds niet) met een zangeres met een mooie stem, er was jazz, een hele goede  zangeres die Celine Dion en Michael Jackson zong en als laatste ook nog 2 jongens die allemaal verschrikkelijk goede moves hadden op muziek, bijna een soort robot achtig, maar dan veel meer naar de Michael Jackson kant toe (als je nog een idee heb wat ik bedoel)
Voor de rest veel sporten, vrijdagavond en woensdagavond is nu voetbal, al willen ze de vrijdag naar de zondag doen, en dat komt dan in de knoop met de kerk, dus dat schiet niet op. Voor de rest ligt het squashen even stil, want de jongen waar ik mee squash heeft het erg druk op z’n werk, en gaat nu 2 weken op vakantie. Wel elke week getennist, helaas 2 keer verloren van Bart, waarvan 1 keer erg onnodig, omdat ik 4-1 voorstond en dan nog 4-6 verlies. Dus nog maar even werken aan mn vastigheid.

Afgelopen maandag was Bart jarig, dus Nelleke had een 15tal mensen uitgenodigd en lang in de keuken gestaan. Dus we hadden een heerlijk buffet met gehaktballen :-) Gisteren met Wouter even pizza wezen eten, omdat Else op stap ging. Daarna nog even met locals wat gedronken, (Wouter kent 1 ervan uit zijn tijd als jongere vertegenwoordiger van de UN) was erg gezellig en zelfs over twaalven voor we thuis waren.
Als laatste nog te melden dat al mn reizen zijn geboekt. Ga voor een training naar Ethiopië van 28 augustus tot 3 september, heb er dan nog een paar vakantiedaagjes achteraan geplakt om Addis Abeba nog een beetje te kunnen zien, onder het motto als je er dan toch bent. En daarnaast kom ik van 12 september tot 29 september naar Nederland om weer eens de regen te voelen. En als laatste ga ik eind juli, begin augustus nog naar Darfur om wat controles uit te voeren. Dus erg leuke tijd komt eraan. Ga nu iets minder leuks doen, proberen weer een dagje aan mn scriptie te werken, want wil deze toch eigenlijk wel voor het einde van het schooljaar af hebben.

Tot de volgende blog

Groeten

Erik

3 opmerkingen:

  1. weer even op de hoogte van je doen en laten.
    succes met de scriptie
    jema

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke blog Erik

    Groeten uit het gorsje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie verhalen. Hebben ze geen polonaise gedaan bij doe uitvoerig haha. Veel plezier en succes daar. Hou je taai en tot snel gr elwin

    BeantwoordenVerwijderen